Hoe zet je de 2-factor beveiliging in Microsoft 365 uit?

Sinds begin 2023 heeft Microsoft de 2-factor beveiliging (verificatie in twee stappen) standaard aangezet in Microsoft 365.

De 2-factor beveiliging van Microsoft 365 is natuurlijk een prima beveiliging, maar er zijn voor een - vooral kleine - organisatie ook goede redenen om deze uit te zetten.

Let op, zorg dan dat je goede complexe wachtwoorden hanteert.

Er bestaan veel artikelen over het uitzetten van de 2-factor beveiliging in Microsoft 365, maar geen een werkte voor mij.

De enige manier waarop dit uitgezet kan worden is als volgt:

  • Open Microsoft 365 met beheerrechten
  • Ga naar het beheercentrum “Microsoft Entra” (het vroegere Azure)
  • Vervolgens vanuit het Entra-beheercentrum klik je op "Ga naar Microsoft Entra-ID"

 Microsoft 365 Entra

Je komt dan op onderstaande pagina. Vanuit deze pagina klik je op:

  1. Het tabblad "Eigenschappen"
  2. Vervolgens onderaan op "Standaard instellingen voor beveiliging beheren"
  3. En dan rechts bovenaan selecteer je "Uitgeschakeld (Niet aanbevolen)"

Uitzetten 2-factor beveiliging Microsoft 365

Succes!

 

Diensten

Wij weten als geen ander, dat het voor u als ondernemer ondenkbaar is geworden de nimmer aflatende v…

Systeembeheer

Goed systeembeheer impliceert, dat het ICT netwerk van uw bedrijf continu beschikbaar moet zijn. Def…

Software ontwikkeling

Wij opereren regelmatig voor bedrijven zonder een eigen IT afdeling. Deze klanten krijgen van ons pr…

Informatiebeveiliging - IT security

Informatiebeveiliging bestaat uit alle technische, procedurele, juridische en menselijke maatregelen…