Hoe zet je de 2-factor beveiliging in Microsoft 365 uit?
Sinds begin 2023 heeft Microsoft de 2-factor beveiliging (verificatie in twee stappen) standaard aangezet in Microsoft 365.
De 2-factor beveiliging van Microsoft 365 is natuurlijk een prima beveiliging, maar er zijn voor een - vooral kleine - organisatie ook goede redenen om deze uit te zetten.
Let op, zorg dan dat je goede complexe wachtwoorden hanteert.
Er bestaan veel artikelen over het uitzetten van de 2-factor beveiliging in Microsoft 365, maar geen een werkte voor mij.
De enige manier waarop dit uitgezet kan worden is als volgt:
- Open Microsoft 365 met beheerrechten
- Ga naar het beheercentrum “Microsoft Entra” (het vroegere Azure)
- Vervolgens vanuit het Entra-beheercentrum klik je op "Ga naar Microsoft Entra-ID"
Je komt dan op onderstaande pagina. Vanuit deze pagina klik je op:
- Het tabblad "Eigenschappen"
- Vervolgens onderaan op "Standaard instellingen voor beveiliging beheren"
- En dan rechts bovenaan selecteer je "Uitgeschakeld (Niet aanbevolen)"
Succes!